سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

98/9/2
4:0 ع

هر چند که نمی‌توان گفت سفر با تورهای مسافرتی به طور مطلق از سفرهای انفرادی بهتر است اما مقاصد بسیاری وجود دارند که اغلب توصیه می‌شود سفر به آنها را به صورت گروهی تجربه کنید. این مقاصد می‌توانند شهرها یا کشورهایی باشند که برای اولین بار است که به آنها سفر می‌کنید یا مناطقی باشند که برای تنهایی سفر کردن تا حدودی خطرناک یا مخوف هستند. همچنین مقاصدی که هزینه های رفت و آمد و اقامت در آنها گران است نیز می‌توانند در فهرست مقاصد مناسب برای سفر با تور قرار بگیرند.


مزایای سفر با تورهای مسافرتی

در کنار تمام نکاتی که گفته شد سفر با تورهای مسافرتی مزایایی نیز دارد که ممکن است برخی از مسافران را به تجربه اینگونه سفرها ترغیب نماید. به طور مثال لیدری در اینگونه سفرها وجود دارد که می‌تواند بهترین راهنما در بازدید از مناطق گردشگری و تاریخی باشد. این فرد به طور معمول اطلاعات کاملی نسبت به مقصد سفر دارد و می‌تواند به خوبی هزینه و زمان مسافرت را مدیریت نماید.

 

سفر با تورهای مسافرتی به علاوه برای مجردها با هیجان بیشتری همراه است. اینگونه سفرها به راحتی به این افراد اجازه می‌دهند تا با آدم های جدیدی آشنا شده و دوستان تازه ای پیدا کنند. در نتیجه موجب افزایش ارتباطات اجتماعی شده و فرد را از نظر روحی تقویت می‌کنند. برای آگاهی از دیگر مزایای سفر با تورهای مسافرتی، با قاصدک 24 در ادامه مطلب ” چه مقاصدی برای سفر با تورهای مسافرتی مناسبند؟ ” همراه باشید.

 

نکته دیگری که در اغلب تورهای مسافرتی مشهود است، موضوع امنیت در سفر است. همانطور که گفتیم سفر به نقاط ناشناخته ممکن است برای برخی اشخاص با دغدغه و دلهره فراوانی همراه باشد اما اگر این سفر به صورت گروهی صورت پذیرد، می‌تواند موجب آسودگی خاطر تمامی افراد حاضر در تور شده و از پشتیبانی لازم نیز برخوردار باشد.

 

این گونه سفرها همچنین بهترین راه حل برای تجربه سفرهای دوستانه هستند. اگر شما نیز تمایل دارید که با دوستان خود به سفر بروید اما از پذیرفتن مسئولیت مالی سفر گریزان هستید، می‌توانید سفر با تورهای مسافرتی را تجربه کنید. در این نوع سفرها شما تنها به اندازه سهم خود، هزینه سفر را پرداخت می‌کنید و دیگر لازم نیست نگران حساب و کتاب های بعد از سفر باشید.

 

بهترین مقاصد داخلی برای سفر با تورهای مسافرتی

تورهای مسافرتی به مقاصد داخلی بسته به مسافتی که میان مبدا و مقصد وجود دارد، ممکن است به صورت هوایی یا زمینی برگزار شوند. به طور مثال تور مشهد اغلب با خرید بلیط هواپیما آغاز می‌شود در حالی که به طور معمول خریداران تور کویر مصر باید هزینه ای برای بلیط اتوبوس بپردازند. از این رو هزینه سفر شما و نوع مسافرتتان تا اندازه زیادی به مقصدی که برای سفر انتخاب می‌کنید، بستگی دارد.

 

به طور کلی معمولاً برای سفر به شهرهای کیش، مشهد، قشم، اصفهان و شیراز توصیه می‌شود که تورهای مسافرتی را انتخاب نمایید. این شهرها از جمله مقاصدی هستند که اماکن گردشگری بیشماری را در خود جای داده اند از این رو سفر به آنها نیازمند مدیریت زمانی و مالی ویژه ای است که شاید تنها راهنمایان تورهای مسافرتی بتوانند به خوبی از عهده آنها برآیند.

 

اغلب کویرها نظیر کویر مصر، ریگ جن، کویر کاراکال و شباهنگ نیز به جهت وسعت منطقه گردشگری و شرایط ویژه جغرافیایی که بر آنها حاکم است نیز برای سفر با تورهای مسافرتی مناسب هستند. چرا که کویرگردی ابداً کار ساده ای نیست و اغلب مسافران نمی‌توانند به تنهایی از عهده آن برآیند. جالب است بدانید حتی اگر به اینگونه مقاصد به صورت خانوادگی نیز سفر کنید ممکن است نتوانید امنیت خود یا فرزندانتان را تامین نمایید، بنابراین بهتر است کویرگردی را حتماً با کمک یک راهنمای کار بلد تجربه کنید.

 

سفر به نقاط بکر و روستاهای دور افتاده نیز شرایطی مشابه کویرگردی دارد. به همین خاطر است که تورهای طبیعت گردی بیشماری در کشور برگزار می‌شوند که از جمله محبوب ترین آنها می‌توانیم به تور ماسال، تور اولسبلانگاه، تور ابیانه و مواردی از این دست اشاره کنیم.

 

هر چند که امروزه تورهای بیشماری برای سفر به استانبول، دبی، باکو، تفلیس و دیگر شهرهای توریستی موجود در کشورهای همسایه برگزار می‌شود اما سفر به این مقاصد بعد از یکی دو بار تجربه، می‌تواند به سادگی با خرید یک بلیط قطار یا هواپیما و توسط خود افراد صورت پذیرد. چرا که در سالهای اخیر ایرانیان زیادی به این مقاصد سفر کرده اند و این مناطق به نوعی ایرانیزه شده اند. به قدری که فروشندگان به راحتی با زبان فارسی با گردشگران گفتگو می‌‎کنند، برخی از مناطق و مجتمع های تجاری امکان خرید با ریال را برای مسافران فراهم کرده اند و حتی رزرو هتل با قیمتی مناسب نیز با اندکی گشت و گذار توسط خود گردشگران امکان پذیر است.

 

با این حال تمامی سفرهای خارجی ایرانیان، به کشورهای همسایه محدود نمی‌شود و برخی از مسافران، مقاصد دورتر را برای سفر انتخاب می‌کنند. اینگونه سفرها بهتر است حتی اگر برای چندمین بار است که انجام می‌شوند هم با تورهای مسافرتی صورت پذیرند. چرا که گردشگران ممکن است به نکاتی که در قوانین خاص و ویژه برخی از کشورها وجود دارد، حتی با چند بار سفر کردن هم اشراف کامل پیدا نکنند. تعدد امکان دیدنی ناشناخته و بکر مقصد و حتی رزرو اقامتگاهی مناسب در این مقاصد نیز از جمله دلایلی است که سفر با تورهای مسافرتی را ارجح تر می‌کند. بنابراین بهتر است برای سفر به کشورهایی همچون فرانسه، ایتالیا، روسیه، دانمارک، مجارستان، چین و… همواره و در هر شرایطی، تورهای مسافرتی معتبر را خریداری نمایید.

 

در نهایت یادآور می‌شویم برای کسب اطلاعات در خصوص انواع تورهای مسافرتی و بهترین زمان خریداری آنها می‌توانید به وبسایت قاصدک 24 مراجعه نمایید. این مجموعه همچنین امکان تهیه انواع بلیط سفر اعم از بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را برای کاربران محترم فراهم کرده است. نکته قابل توجه دیگر این است که خرید بلیط هواپیما خارجی از قاصدک 24 در برخی از مسیرها با بیمه مسافرتی رایگان همراه است و مسافران سایر خطوط نیز می‌توانند از تخفیف های ویژه بیمه مسافرتی سامان در این زمینه استفاده نمایند. شایان ذکر است برای دسترسی بهتر به تمامی امکانات این مجموعه می‌توانید نسخه اندروید اپلیکیشن جامع خرید بلیط سفر قاصدک 24 را از کافه بازار دانلود نمایید.

 

منبع:

https://ghasedak24.com/


https://ghasedak24.com/قیمت-بلیط-هواپیما



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ